top of page

Relacja z obozu rehabilitacyjno-szkoleniowego w Lipnicy

24 czerwca wystartowaliśmy z kolejną edycją LIPNICA 2023.

Ośrodek Górska Przystań przywitał nas słoneczną pogodą.

Słoneczny poniedziałkowy dzień spędziliśmy na całodniowej wycieczce w Niedzicy. Rejs statkiem po zaporze Czorsztyńskiej, zwiedzanie zamku "Dunajec", wozowni, spacer po zaporze i podziwianie pienińskiego krajobrazu. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Sanktuarium w Ludźmierzu.

Wtorkowy poranek przywitał nas deszczem, jednak wcale nas to nie zmartwiło!

Chrzest kolonistów i kolonistek, długi spacer ścieżką przyrodniczą do Orawskiej Kniei, a wieczorem dyskoteka integracyjna wszystkich uczestników i uczestniczek kolonii.

Pomimo deszczu dzień był bardzo intensywny! ☺️

W środę podążaliśmy śladami Pomników Przyrody - za nami ponad 10 km pieszej wędrówki! Dzień zakończyliśmy wieczorem filmowym.

Kolejny dzień obozu dla naszych Podopiecznych upłynął pod znakiem orawskiej kultury. Uczestnicy i uczestniczki wzięli udział w warsztatach plastycznych - zachęcamy do podziwiania ich kreacji Babiej Góry na zdjęciach. "Ach, jak cudowna jest Orawa" - to tytuł spektaklu, który obejrzeliśmy wieczorem w lipnickim amfiteatrze podczas inauguracji Dni Pasterskich. Spotkanie z kulturą orawską bardzo pozytywnie wpłynęło na nasze nastroje! Nie zabrakło aktywności - czwartkowy spacer doprowadził nas do słowackiej granicy. Był też piknik oraz gry i zabawy dla małych i dużych :)

Słoneczny piątek zaczęliśmy od zwiedzania Orawskiego Parku Etnograficznego w Zubrzycy Górnej. Wzięliśmy udział w warsztatach "Nie święci garnki lepią", a własnoręcznie ulepione garnki wzięliśmy ze sobą na pamiątkę. Długi spacer ze skansenu do Wypasionej Doliny był jedynie rozgrzewką przed tym co czekało nas w parku linowym. Wszyscy daliśmy radę i pokonaliśmy trudne trasy. Wszystko co piękne i dobre kiedyś się kończy... Wczoraj spędziliśmy ostatni wspólny wieczór - czas podziękowań, podsumowań oraz upominków za które dziękujemy firmie Vitaflo.